Packrafting Bowman & Thunderbird Vannene

Glacier National Park.

Vertikale føtter i rock gjøre for noen av de mest spektakulære sikten i Nord-Amerika. Isbreer, noen bare henger i en slitent oppdatering av snø, skåret fosser og sjøer og elver i de uforsonlige topper over de evigheter , og blant de imponerende rufsete kanter lå en rekke stier og vassdrag over parken.

På tide å gå på oppdagelsesferd .

Min siste strekningen på Continental Divide Trail krysset nesten 100 miles fra Glacier ryggrad fra rett enfor den søvnige byen East Glacier opp til den kanadiske grensen på Chief Mountain Trailhead . Mange av de passerer: Pitamakan, Triple Divide, Piegan, rype, avslørte landskap som bare fikk mer og mer forbløffende.

pitamakan passet

Når Kirk plukket meg opp på den kanadiske grensen, visste vi bor i Glacier å gjøre noen eventyr som skulle skje, og siden han brakte packrafts, vi så til vannet for inspirasjon.

Siden jeg hadde tilbrakt mesteparten av den siste uken på østsiden av parken, jeg først så til vest for å se hva som var mulig.

Da jeg så Polebridge , stedet for en berømt bakeri på fjern vestsiden av parken, lå som en gangsport til noen sjøer og elver, bestemte vi oss for å dra på den måten. The North Fork av Flathead River kunne ha nok vann i den for en god flyt, og vi kunne få på noen fantastiske sjøen padling også.

Lokalt bakeri

det var virkelig bakeriet.

Vi brukte den første natten slo leir på kanten av Bowman sjø, bil camping stil. Det var luksus etter alle disse nettene jeg tilbrakte i år med ingen leiren stoler, ingen kjøligere, ingen per, og definitivt ingen kjæreste. Bil camping !!

Neste morgen vi pakket opp vår camping styr i våre båter og ledet til 7 mile sjø å padle helt til side for vår første natt e.

packraft padling

Den pågå var ganske treg i packrafts ... de er ikke de mest effektive håndverk for lake padling ... og det fornyet vår beslning om å enten lage noen seil til båter eller få våre hender på noen snart.

Ettermiddagen vinden plukket opp, men heldigvis var det på ryggen, og den andre halvparten av sjøen padle gikk med på en flash takket være vind og bølger som førte oss sammen ganske raskt.

Camp den kvelden var lake-side, og vi passerte kvelden spillkort og bare ser på fjellene.

Neste morgen pakket vi opp våre båter og styr i våre pakker. Dude. Så tung !!! Jeg tror dette er trolig den tyngste min pakke har vært hele dette året, og for noen grunn jeg trodde det ville være en god idé å pakke våre båter og padle i noen høytliggende sjø. Det betydde tusenvis av føtter i klatring med disse tingene på ryggen. I de tidlige timer av tidligere morgenen hadde virket det mulig å skyve alle slags ting i våre båter, ville vi være flytende tross alt, men neste dag når du prøver å skyve det hele i en pakke, jeg angret bittert all luksusen.

Tid til å gå! Det var bare 6 miles likevel til vår neste leir på Browns Pass.

Lengste 6 miles noense .

Mye av stien på østsiden av parken hadde vært forsiktig gradert, slik at turgåere å holde tempo som de miles gått opp til skillet. Denne side, ikke slik.

Det var bratt og vi jobbet med våre ekstraordinære belastninger. Hvorfor jeg ønsker å gå turer etter bare å fullføre en 2700 mil sti?

Vi ser mange pauser, ikke bare på grunn av vekten, men dette stedet var fantastisk.

Vi gjorde det til leiren sent på ettermiddagen og etter å ha satt opp vår presenning besltet vi kan bare ha nok tid til å gjøre det ned pasningen til nærmeste sjø for noen padling. Vi hadde gjennomført våre båter på denne måten afterall!

Stien ned Thunderbird drenering var fantastisk. Vi fikk se den lille Thunderbird Lake og besltet at det var stedet å flyte. Vi hadde tenkt å gjøre for Lake Francis, men trodde ikke vi hadde ganske nok tid til å padle og gjøre det tilbake til leiren før mørket.

Bikerafting

Så vakker.

Deretter tilbake til leiren. Neste dag vi pakket opp og gikk de 13 miles tilbake til bilen på Bowman Lake. Ser på kartet en siste gang jeg skjønte at vi hadde nettopp tilbrakt de siste dagene på Pacific Northwest Trail, en 1200 mile re som reiser fra isbreen over til Olympic Peninsula. Tilfeldighet at jeg fant meg selv på en annen lang avstand sti bare dager etter å ha fullført den triple crown? Jeg tror ikke det!

Ett døgn på kanten av Bowman Lake og vi dro tilbake til Pole for å se om du gjør en del av Flathead.

Vi tok en sykkel i tilfelle vi ønsket å gjøre bikerafting, men ingen av oss følte at ridning. Jeg ville bare sitte en stund og ikke bevege seg så mye. Vi bestemte oss for å starte på North Fork av Flathead på den kanadiske grensen og flyte tilbake til bilen om vi kunne fe en shtle, men etter den eneste fyren tilgjengelige fortalte oss at han ikke kunne kjøre en girstang og det begynte å regne vi besltet å skrap Flathead ideen og gå et annet sted. Så mange muligheter !!!

Vi bestemte oss for å dra sørover til Bozeman Montana og få noen data på Yellowstone River fra Tom og Laurie, en fantastisk par jeg hadde møtt på CDT når jeg stoppet i Lander, WY, og som tok meg i noen dager da jeg var fotturer i nærheten av Bte, MT-området.

Hvis du vil prøve Bikerafting anbefaler jeg å kontakte Packraft Norge - De kan hjelpe deg med riktig styr for både Packrafting og Bikerafting!